gooodmorgon !

Tjeenare !
igår kväll så satt jag och min mamma och pratade om hur de var när jag var liten.
så sa hon att hon brukade sjunga en sång för mig. Hon berättade att jag alltid ville höra den men vågade aldrig höra slutet av sången. så jag frågade självklart henne hur sången gick så började hon sjunga låten hon inte hade sjungigt för mig på ca. 7 år. Det var ganska läskigt efter som jag kunde varje liten del av sången. sen kom hon till den delen där jag brukade säga stop och jag kände värkligen att jag inte ville höra mer och jag slogs mot kännslan att vilja hålla för öronen. men jag sa inget utan satt bara storögdt och lyssnade på visan. när hon var klar var jag helt tårögd man kom ihåg såå mkt från sin barndom bara man hörde den där lilla visan. jag tkr att den är väldigt fin så jag vill dela med mig av den. så här kommer den ... 

Trollpackan
(Lasse Lindbom)

Djupt i sokens salar
dit där ingen männska går
Bor en kvinna ingen känner
Ingen man förstår
Hon kom dit för länge sen
med den första gryneingen min vän
Kanske ska hon aldrig vända hem

Charachirachi ra
Hon har trolldom i sitt blod
Charachirachi ra
Hon kan många starka ord
Charachirachi ra
Saga eller värklighet
Det finns inte nån som säkert vet



ne då så ta dig väl i akt
Hon ha krafter ingen känner
känn hur hennes blickar bränner dig
Och sen kan du inte säga nej

Charachirachi ra
Hon har trolldom i sitt blod
Charachirachi ra
Hon kan många starka ord
Charachirachi ra
Saga eller värklighet
Det finns inte nån som säkert vet

Om en månljus natt du hör en sällsam melodi
Stanna inte spring din väg så länge du är fri
När hon spelar upp till dans mister alla vet och sans min vän
Dom hon rör vid vänder aldrig hem

Charachirachi ra
Hon har trolldom i sitt blod
Charachirachi ra
Hon kan många starka ord
Charachirachi ra
Saga eller värklighet
Det finns inte nån som säkert vet

Charachirachi ra
Hon har trolldom i sitt blod
Charachirachi ra
Hon kan många starka ord
Charachirachi ra
Saga eller värklighet
Det finns inte nån som säkert vet



Japp det var den. jag tkr att den e lite kuslig faktiskt :P <33
men nu ska jag gå annars kommer jag försent till skolan...
pussar o kramar !
// FilleFjonk!


Kommentarer

Här kan du komentera det jag har skrivigt.

Ditt vackra namn:
kom ihåg mig?

Din Mail: (visas inte för någon)

Ditt fina blogg namn:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback