Hungerspelen

tjoobre !
som alla vet är jag värdens största fucking läslus ! xD
jag bara älskar att läsa och jag gör de så fort jag har en bra bok :)
i födelsedagspresent fick jag 10 böcker :D en av dom böckerna heter hungerspelen. efter som de var en pocketbok och en lite svårare modell så har jag inte varit så intresserad av att läsa den men i torsdags började jag ändå ..:P OCH jag kunde inte sluta läsa ..:O jag läste i skolan på lektionerna och på rasterna asså lixom hela tiden ! den är sååå fucking bra den där boken ! den handlar om en tjej som heter Katniss ( i know fett konstigt namn! ) som bor i det 12 distriktet av 12, vilket är det fattigaste distriktet där alla nästan svälter ihjäl varje dag . Hon blir vald med en annan ung 16 årig kille att tävla i ett spel som heter hungerspelen.. det är 24 spelare ( 2 från varje distrikt ) som blir inlåsta på ett område/arena där det går ut på att alla ska döda alla och den som är sist kvar vinner massa pengar och mat  och helt enkelt slipper att svälta.. och denna tävling är direktsänd i hela landet så alla ser på och hejjar på dom tävlande som dödar och nästan svälter ihjäl ( eftersom på arenan är det bara skog nästan inget vatten och några få vilda djur som man måste jaga för att få äta..)

efter som det är en roman så blir tjejen förtjust i killen och efter som man måste döda alla för att klara spelen blir det stora problem! denna bok måste läsas säger jag bara !

just nu sitter jag bara här hemma och tråkar och väntar på att morsan ska komma hem med en ny bok till mig ( i know im a geek! ) hihi sen bär de av hem till min Linn där jag ska tillbringa kvällen och natten ! det kommer bli najs ! :D har igentligen inte mycket mer att säga just nu men jag vet inte.. skriver bara efter som jag nu har kommit på att jag kan skriva utan att titta på tangenterna hahah :D jag är ju fett skillad hahah och jaa jag vet att fler kan skriva så men att jag kan de är ett litet miralel faktiskt haha :D

ne nu ska jag sluta pözzar och kramar ! :D <3 <3 <3

Kommentarer

Här kan du komentera det jag har skrivigt.

Ditt vackra namn:
kom ihåg mig?

Din Mail: (visas inte för någon)

Ditt fina blogg namn:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback